Scoutkåren Equmeniascout i Linköping
page-template-default,page,page-id-21472,page-parent,stockholm-core-1.1,select-theme-ver-5.1.8,ajax_fade,page_not_loaded,side_area_uncovered,wpb-js-composer js-comp-ver-6.10.0,vc_responsive

Att tillsammans med sina kompisar få testa friluftsliv, göra gemensamma projekt, lära sig nya saker, åka på läger och ha andakter är viktiga delar av Equmeniascout i Linköping. Vi har sex grupper i åldrarna 7-18 år som träffas på torsdagar kl.18 i Equmeniakyrkan och i Lambohovskyrkan samt på onsdagar kl.18 i Ledberg.

Datum för terminsstarten hösten 2023: 31 augusti

Vill du vara med och upptäcka scouting, välkommen! Har du frågor?
Kontakta kårchef Emil Bryntesson, e-post till scout@equmeniakyrkanlinkoping.se

bliscout.nu kan du också lära mer om vad det innebär att vara scout.

Scout i Ledberg

Varje onsdag kl 18:00 under terminen så är det scout vid Betaniakapellet i Ledberg. Välkommen att hänga på och tillsammans upptäcka mer av natur, scouting och av tron på Jesus. Scout är för barn från 7 år och uppåt. Hitta till Ledberg

Spårarscout Equmeniakyrkan

Spårarscout i Equmeniakyrkan är en del av Equmeniascout i Linköping. Är du 7-9 år och tycker om friluftsliv, att lära dig nya saker och vara tillsammans med kompisar? Då är spårarscout något för dig. Vi träffas i Vidingsjö motionscentrum på torsdagar 18:00-19:30. Vi går in i Equmeniakyrkan den 26e oktober.

Spårscout & Upptäckarscout Lambohov

Upptäckarscout i Lambohov är en del av Equmeniascout i Linköping. Är du 10-12 år och tycker om friluftsliv, att lära dig nya saker och vara tillsammans med kompisar? Då är upptäckarscout något för dig.

Upptäckarscout Equmeniakyrkan

Eldning, knopar, surrning, andakter, sjukvård och mycket annat står på programmet för upptäckarscout i Equmenia Linköping. Varje år åker vi på läger och får god användning för det vi lärt oss under terminen.

Äventyrarscout Equmeniakyrkan

Sitta runt en lägereld tillsammans med sina vänner och prata om livet och ha roligt, utmanas i friluftsliv, gemensamma projekt, tro och ansvar för omvärlden. Låter det härligt? Då är äventyrarscout något för dig.

Utmanarscout Equmeniakyrkan