Lokaler
21921
page-template-default,page,page-id-21921,stockholm-core-1.1,select-theme-ver-5.1.8,ajax_fade,page_not_loaded,side_area_uncovered,wpb-js-composer js-comp-ver-6.10.0,vc_responsive

Lokaler

Equmeniakyrkan rymmer lokaler för både det stora och lilla sammanhanget. Våra lokaler rymmer konserter, mässor, föreläsningar och sammanträden. Här nedanför har vi sammanställt en översikt av våra lokaler och den mest grundläggande informationen. Samtliga rum har projektor eller skärm, blädderblock och Whiteboard och vissa rum har även ljudanläggning. Kontakta oss gärna om ni har frågor eller inte hittar ett alternativ som passar just ert sammanhang.

Konferenslokaler

Axet

Axet är vårat minsta rum. Trevligt och ljust med plats för upp till 8 personer.

Styrelsesittning, 8 personer

Bildskärm, Whiteboard, Blädderblock

Vetekornet

Konferenslokal lämplig för sammanträden eller som grupprum.

Styrelsesittning, 12-14 personer

Vinstocken

Konferenslokal lämplig för sammanträden eller som grupprum.

Styrelsesittning, 12-14 personer

Källan

Källan är ett trevligt konferensrum för grupper upp till 14-15 personer. Lokalen är även mycket lämplig som grupprum.

Styrelsesittning, 14-15 personer

Ljudanläggning, mikrofon, hörselslinga

Sammanträde

Pärlan

Konferenslokal lämplig för medelstora grupper. Grundmöblering är U-form, men även Ö-sittning, skolsittning och styrelsesittning är möjligt.

U-sittning, 20 personer

Sammanträde

Skatten

U-sittning, 20 personer

Sammanträde, Föreläsning

Musiksalen

Musiksalen är en av våra större lokaler med mycket rymd och ljus. Lokalen kan användas för körsång och musik, men är också en utmärkt lokal för konferens eller föreläsningar.
Musiksalen har max 50 stolar och hyrs ut i grundmöblerat utförande, men ni kan själva flytta om och ändra möbleringen. Bord finns i lokalen att ta fram vid behov. Glöm inte att återställa, då vi tar ut en avgift de tillfällen vi måste återställa.

Grundmöblering, öar ca 36 personer

Möbleringsförslag, Skol/öar/U-sittning

Ljudanläggning, mikrofon/headset

Sammanträde, Föreläsning

Ängen

Ängen är en av Equmeniakyrkan Linköpings större och mer flexibla lokaler. Med “blommande” utsmyckning och soffhörna blir konferens i Ängen en angenäm upplevelse. Här kan man sitta med den mindre gruppen eller få plats med riktigt många.
Ängen hyrs ut i grundmöblerat utförande, men ni kan själva flytta om och ändra möbleringen. Glöm inte att återställa, då vi tar ut en avgift de tillfällen vi måste återställa.

Grundmöblering, öar ca 36 personer

Möbleringsförslag, Skol/bio/U-sittning

Föreläsning

Mariasalen

Mariasalen är vår näst största lokal och väldigt flexibel i sitt utförande. Den är välkomnande och funktionell med sköna stolar och varmt röda bord, som effektivt dämpar ljud och skapar trivsam miljö. Här finns många olika möblerings- och användningsalternativ, allt från konferens i skolsittning och biosittning till festmiddag eller konsert.
Mariasalen hyrs ut i grundmöblerat utförande, men ni kan själva flytta om och ändra möbleringen. Glöm inte att återställa, då vi tar ut en avgift de tillfällen vi måste återställa.

Grundmöblering, öar för 96 personer

Möbleringsförslag, Skol/biosittning

Konsert & mässa

Konsert, Föreläsning

Kyrksalen

Kyrksalen har stor rymd och mycket ljus. Här ryms 550 konferensdeltagare. Bemannad ljud- och ljusanläggning.

Biosittning/Parkettsittning, 550 personer

Projektor, Ljusanläggning

Mer om ljud & ljus
Kyrktorget
Mässa, Utställning

Kyrktorget

Kyrktorget lämpar sig för mässor, utställningar eller mingel i samband med konsert. Torget har högt i tak med en stilren välvd glasfasad som vetter ut mot centrum.

Mässa, Föreläsning, Konsert

Mariasalen

Mariasalen är vår näst största lokal och väldigt flexibel i sitt utförande. Lokalen är väl lämpad för mässor och utställningar, och kan användas tillsammans med kyrktorget för större arrangemang.

Konsert, Föreläsning

Baptistkyrkan

Kyrksalen i Baptistkyrkan är en mycket charmig lokal. Här ryms 200 personer. Bemannad eller obemannad ljudanläggning. Lämpar sig mycket bra som konsertlokal till mindre ensembler, kammarmusikkonserter, körmusik etc. Equmeniakyrkan och parkeringshuset Detektiven på Drottninggatan ligger bara på ca 200 meters avstånd.

Parkettsittning, 200 personer

Projektor

Motion & Hälsa

Motionshall

Motionshallen är 290 m2 och har numera basketkorgar samt linjer för innebandy, volleyboll och badminton. Det finns en ljudanläggning där du kan spela cd-skivor eller koppla in en mobil eller liknande med en 3,5mm anslutning. I anslutning till Motionshallen finns det dam och herromklädningsrum och bastu i bägge omklädningsrummen.

Ljudanläggning för cd och 3,5mm kontakt för mobil etc.