Bild & teknik
page-template-default,page,page-id-21374,stockholm-core-1.1,select-theme-ver-5.1.8,ajax_fade,page_not_loaded,side_area_uncovered,wpb-js-composer js-comp-ver-6.10.0,vc_responsive

Bild & teknik

Alla konferenser och evenemang har olika krav på tekniskt stöd. Alla våra lokaler är ändamålsenligt anpassade och vi gör självklart allt vi kan för att tillgodose era behov, stora som små. Nedan finner ni en kort sammanställning av vad ni kan förvänta er i våra lokaler.

Har ni frågor är ni varmt välkomna att kontakta vår ljud- och drifttekniker Lars-Åke Andersson på 013-24 98 06, eller lars-ake.andersson@equmeniakyrkanlinkoping.se.

Bild och projektor

Samtliga rum är utrustade med projektor eller bildskärm. Dessa kan anslutas med VGA och/eller HDMI. De vanligaste varianterna av adaptrar, förlängningskablar och högtalare finns att låna.

Nätverk

Det finns tillgång till Internet i alla lokaler, antingen via kabel eller via vårt trådlösa Wi-Fi. Vårat Wi-Fi är lösenordsskyddat för din och andras säkerhet.

Ljud

I våra större konferensrum Mariasalen, Ängen och Musiksalen finns det ljudanläggning med trådlös mygga. I Kyrksalen finns det en avancerad ljud-, ljusanläggning och en kraftfull projektor som ser till att det blir bästa möjliga ljud och bild på din konferens. Ljudteknikers närvaro är ett krav i Kyrksalen. I de övriga lokalerna är det enklare utrustning som vi hjälper er att komma igång med, och som sedan kan användas på egen hand. Om problem skulle uppstå finns det alltid personal i närheten för att hjälpa er. Kyrksalen, Mariasalen och Ängen är även utrustade med teleslinga som stöd för personer med nedsatt hörsel.

Mixerbord kyrksalen