Ekumeniska bön- och lovsångsmässan i Domkyrkan
page-template-default,page,page-id-23457,stockholm-core-1.1,select-theme-ver-5.1.8,ajax_fade,page_not_loaded,side_area_uncovered,wpb-js-composer js-comp-ver-6.10.0,vc_responsive

En fredagskväll i månaden klockan 20:00 firas ekumenisk bön- och lovsångsmässa i Domkyrkan. I mässan predikar personer från olika kyrkofamiljer över ett av terminens teman, följt av nattvardsfirande och lovsång kombinerat med en mängd olika bönestationer runtom i Domkyrkans vrår. Samlingen har en unik och meditativ karaktär, som är väl värd att upplevas på plats! Den primära målgruppen är studenter och unga vuxna, men alla åldrar är välkomna.

Datum våren 2024:

26 januari Fredag 20:00 Ekumenisk bön- och lovsångsmässa i Domkyrkan, Tema: Vandring och vägval, “Den barmhärtige samariern”

1 mars Fredag 20:00 Ekumenisk bön- och lovsångsmässa i Domkyrkan, Tema: Vandring och vägval, “Rut”

12 april Fredag 20:00 Ekumenisk bön- och lovsångsmässa i Domkyrkan, Tema: Vandring och vägval, “Emmausvandrarna”

Kontaktperson:

Ungdomsledare Malin Pettersson, 070 39 49 805, malin.petersson@equmeniakyrkanlinkoping.se