Årsmöte
22709

Församlingens årsmöte

Församlingens årsmöte närmar sig och i år finns det inga gamla rutiner att luta sig tillbaka mot. Under rådande omständigheter kommer vi inte att kunna genomföra årsmötet på plats i kyrksalen. Årsmötet kommer istället att genomföras digitalt.

Årsmöte äger rum söndag 15 november, med start klockan 13.00 via Microsoft Teams och det krävs ingen föranmälan.

Så deltar du

För att ansluta till årsmötet klickar du på länken nedan. Länken har också gått ut via e-post. Årsmötet börjar kl 13.00, men det går att ansluta redan från 12.45. Koppla gärna upp dig i god tid för att se att anslutningen fungerar. En utförlig videobeskrivning hur du ansluter och deltar i mötet finns längre ner på sidan.

När ni ansluter ber vi er att stänga av både mikrofon och kamera. Bild och ljud sänds från kyrkan och all kommunikation tillbaka görs via chatten. Där kommer vi också att rösta. Vid anslutning vill vi också att ni anger fullständigt namn på den eller de som deltar för att kunna upprätta röstlängd för årsmötet.

Om du själv eller om du vet någon som skulle vilja delta i mötet men inte kan ansluta digitalt så går det att delta via telefon. Kontakta då Eva Milton för att anmäla dig till detta (Telefon 013-24 98 05 eller mail eva.milton@missionskyrkanlinkoping.se). Om du får problem med att ansluta eller har andra frågor under årsmötet så kan du ringa till Stina Holmgren på 013-24 98 07.

Du kan redan nu prova att ansluta till mötet för att se hur det fungerar. Dock kommer du inte att komma längre än till “väntrummet” då ingen sitter beredd att släppa in dig just nu. Om det är första gången du använder Microsoft Teams kan det ändå vara bra att prova för att ha gjort processen tidigare innan det är skarpt läge på söndag.

Klicka här för att delta i mötet

Handlingar

För att inte belasta miljön och församlingens ekonomi mer än nödvändigt kommer årsmöteshandlingarna i år huvudsakligen distribueras digitalt. Handlingarna kan du ladda ner via länkarna nedan. För de som hellre önskar få handlingarna utskrivna finns ett fåtal exemplar tillgängliga i kyrkans expedition. Ta gärna hjälp av en vän om du inte har möjlighet att hämta handlingarna själv.

Förslag till föredragningslista

Verksamhetsberättelse & Årsredovisning